بالون معده چیست و هزینه بالون معده در سال 1400



تاریخ انتشار : 1401/10/12 10:57
نویسنده : دکتر محمد تقی صفری فوق تخصص گوارش و کبد در کرج



بالون معده

مقدمه

پیش از شروع خواندن این مقاله در نظر داشته باشید که بهترین راه برای کاهش وزن و تناسب اندام و حفظ سلامتی ، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن و تغییر سبک زندگی می باشد . بالون معده ابزاری کمکی است که بهمراه رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن استفاده می شود.

بالون معده چیست ؟


یکی از مشکلات بسیار رایج در جوامع امروزی ، اضافه وزن یا چاقی افراد آن جامعه است . چاقی یا اضافه وزن رابطه ی مستقیمی با افزایش احتمال به بیماری هایی مانند ، کبد چرب ، سنگ صفرا ، سیروز کبدی ، سرطان روده ، بیماری رفلاکس ، سرطان معده و پانکراس و ... را دارد و به همین جهت حل این مشکل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . کاهش وزن امری ضروری برای حفظ و ارتقای سلامتی جسمی و روانی است . یکی از ابزار های کمکی برای کاهش وزن بالون معده می باشد . بالون معده در کنار رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی می تواند کمک بسیار شایانی به کاهش وزن داشته باشد.

قیمت بالون معده


هزینه ی انجام بالون معده به صورت کامل به همراه عملیات قرار دادن بالون با مبلغ 30 میلیون تومان انجام می شود ، البته هزینه ی خروج نیز برای بالون معده در نظر گرفته می شود که معادل 4 میلیون تومان می باشد.

عملکرد بالون معده


بالون معده یا بالون لاغری که از جنس سیلیکون است پس از قرارگیری فضای قابل توجهی از معده را پر می کند و این امر از یکطرف باعث ایجاد حس سیر بودن کاذب می شود و از احساس گرسنگی جلوگیری می کند و از طرف دیگر موجب کاهش فضای معده میشود و در نتیجه کم خوردن غذا را بهمراه دارد. کاهش اشتها و میل به غذا خوردن نتیجه اصلی بالون معده است .

نصب بالون معده یا بالون لاغری


نصب بالون معده به آنصورت است که بیمار به کلینیک مراجعه می کند و در اتاق مخصوص و ضد عفونی شده ی آندوسکوپی تحت نظر پزشک متخصص بیهوشی بوسیله داروهای آرام بخش ضعیف برای مدت کوتاهی بدون هیچ گونه عوارض آزاردهنده ای بیهوش می شود . سپس بالون (که خالی از هوا است ) از طریق دهان و مری با لوله آندوسکوپ وارد معده میشود و پس از پر شدن در معده مستقر می شود و پزشک لوله آندوسکوپ را از معده خارج می کند .

آیا نصب بالون معده درد دارد ؟


خیر ، نصب بالون معده در زمان بیهوشی انجام می شود که در آن زمان هیچگونه درد و سختی متحمل بیمار نمی شود. به همین جهت نیازی نیست که بیمار و همراهان ایشان دچار استرس و نگرانی شوند

بالون معده مناسب چه افرادی است ؟


1- افرادی که BMI محاسبه شدهشاان بین 30 تا 40 یا بیشتر است
2- افرادی که میل به داشتن یک زندگی سالم دارند و می خواهند سبک زندگیشان را عوض کنند.
3- افرادی که هیچگونه سابقه جراحی معده را نداشته باشند.

مدت زمان ماندن بالون در معده


مدت زمان ماندن بالون در معده نباید بیشتر از شش الی هفت ماه شود و پس از آن میبایست خارج شود.
آیا بالون لاغری باعث گشاد شدن معده می شود ؟
خیر ، بالون لاغری به هیچ وجه موجب گشادی معده نمی شود زیرا هیچگونه فشاری به جداره معده وارد نمی شود .
آیا بالون معده موجب عفونت معده می شود ؟
خیر ، بالون معده از قبل استریل شده است و همچنین محیطی که عملیات قراردادن بالن در آنجا انجام می شود یک محیط ضد عفونی شده و استریل است ، همچنین تجهیزاتی هم که برای قرار گیری بالون استفاده می شود ضد عفونی شده و استریل هستند . به همین جهت خطر ایجاد عفونت بیمار را تهدید نمی کند و جای نگرانی نیست.

آیا امکان دارد بالون معده مشکلاتی همچون سوء هاضمه را تشدید کند ؟


بله ، به همین جهت بالون معده یا لاغری برای افرادی که از مشکلاتی مانند ریفلاکس ، زخم معده ، تورم معده و ... رنج می برند توصیه نمی شود

مزایای بالون معده نسبت به عمل اسلیو


متاسفانه با توجه به تبلیغات نادرست ، عمل اسلیو عملیاتی بدون عوارض و مناسب تر برای لاغری عنوان شده است که این امر صحیح نمی باشد . عمل اسلیو یک عملیات جراحی همراه با درد و خونریزی است که طبیعتا عوارض یک عمل جراحی را نیز خواهد داشت . از عوارض عمل اسلیو می توان به امکان ایجاد فیستول ، بارت ، تشدید یا ابتلا به ریفلاکس معده و مشکلات سوء هاضمه ، سوء تغذیه و کاهش وزن ناخواسته و ادامه دار ، اشاره کرد .

عوارض بالون معده


بالون به صورت معمول عوارض خاصی ندارد و اکثر افراد با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند اما از عوارض بالون معده می توان به احساس ناخوشی در چند روز اولیه پس از قرارگیری بالون در معده اشاره کرد که در اکثر افراد اتفاق نمی افتد و همچنین خطرات احتمالی وجود دارد که وقوع آنها نادر است مانند پاره شدن بالون در معده .
در صورت کلی عوارض و خطرات احتمالی بالون معده بسیار کمتر از عمل جراحی اسلیو است ، زیرا در بدترین حالت ممکن بالون معده ( که بسیار نادر است) نیاز به جراحی پیش می آید که در مقایسه با حالت معمول عمل اسلیو که یک جراحی است برابری می کند .

انجام بالون معده در کرج


مراجعه کنندگان گرامی می توانند با مراجعه به کلینیک جناب آقای دکتر محمد تقی صفری فوق تخصص گوارش و کبد که در کرج واقع شده است ، برای قرار دادن بالون معده اقدام کنند. نخست مراجعه کنندگان تحت نظر ایشان بررسی می شوند و پس از بررسی های ایشان اگر شرایط مراجعه کننده مناسب بود ، این عملیات توسط ایشان انجام می شود و تا آخرین مرحله که خارج کردن بالون از معده است ارتباط بین آقای دکتر صفری و مراجعه کننده قطع نخواهد شد .
دریافت نوبت بالن معده






#بالون معده # بالن معده # قیمت بالن معده # بالون معده در کرج



ارسال نظرات












نظرات